Sunday, October 14, 2012

Rindu

Assalamualaikum.

Masa buat entry ni aku tengah oncall malam minggu. Malam di mana aku sepatutnya berpoya-poya kat rumah dengan keluarga, bantal, tilam, selimut dan peti ais. Bukan di hospital. Bukan bukan bukan. Masa ni aku rasa kat sini hujan. Aku rasa lah sebab dengar bunyi macam hujan dan kemain sejuk lagi. Kalau tak, tak ada lah ada aunty yang datang buat xray kata sini sejuk. Well aunty, tak payah pergi United Kingdom pun dah boleh rasa sejuk. Datang saja xray department. Macam mana kami boleh survive dengan suhu sejuk ni? Sebab kami semua reptilia. Heee. Sapa percaya memang lah ... Kami kan taf. Eceh. Sengaja highlight United Kingdom, tambah-tambah lagi tempat yang nama ..... Tak apa lah. United Kingdom tak bersalah. Yang salah ialah .... Kalau aku dapat dia, nak saja aku ...... . Macam seronok pulak main teka-teka. Isi tempat kosong dengan jawapan yang betol. Kasihan United Kingdom. Terbabit dalam konflik dan permainan isi tempat kosong. Memang kasihan United Kingdom tapi tak kesian pun kat Machester United. Pekdahnya kesian kat Machester United. HAHAHHA.

Sebelum abah balik daripada hantar aku kat rumah sewa, abah ada kata. Kalau esok lepas kerja bak balik rumah, abah boleh tolong pi amek kat hospital. Sayu aku dengar. Ikutkan hati memang nak balik rumah. Tapi kesian kat abah. Kena drive malam-malam pergi Penang semata-mata untuk amek aku.

Aku beritahu menatap indahnya senyuman di wajahmu buatku terdiam dan terpaku. Dia kata tak payah balik. Kesian kat aku dan abah. Aku balik kerja penat. Abah kena drive jauh. Aku akur walaupun ... Isk isk isk ... Nak balik rumah sebab rasa rindu dengan family dan rumah dan barang - barang dalam rumah. Daaaan pelbagai jenis aktiviti yang boleh dibuat di rumah. Eceh. Ayat macam nak buat sukaneka dalam rumah. Cari gula-gula dalam tepung. Hik. Berani kau nak main tepung dalam rumah. Tak pasal-pasal mak aku uli jadi kuih ketayap.

Banyak perkara yang aku rindu mahu buat di rumah.

Aku rindu;

  • berguling-guling atas katil sampai nak terhantuk kepala lutut kat dinding
  • rindu bukak peti ais cari makanan tersembunyi. Makanan yang selalu nampak dalam peti ais adalah ikan bilis.
  • download movie secara berleluasa. Nak cari movie memang rajin. Nak tunggu movie abes download memang malas.
  • kacau adik guna bantal peluk guna cara psiko
  • buat lawak cerdik dengan adik di mana kalau buat lawak cerdik tu dengan mak memang nak kena fire balik sampai rentung. Biasa lah. My mum is a super mummy. Ada kuasa ultraman dan kuasa bulan. Jangan main-main dengan beliau. Kami, anak-anak selaku AJK tingkatan empat dan AJK keceriaan serta raksasa kecik dah selalu kena fire. HAHAHAHA. Biasalah. Dah nama pun anak-anak nakal. 
  • main tukar-tukar channel tv. Bila dah penat tekan remote control, channel radio yang aku bukak. Nak bukak channel MTV kena line clear. Nanti kantoi ada video pitbull dok berjoget, tak pasal-pasal kena fire dengan supermummy. Nanti kena fire dengan ayat makan dalam. "hampa ingat rumah ni disko"
  • nak main game tumblebugs yang tinggal lagi satu level nak menang. Lepas format laptop abes usaha aku nak menang. Game ni pun dah tak boleh bukak. Isk isk isk :'(
  • sembang dengan family tentang macam-macam perkara. Yeah. 
  • nak bukak Myspace dan baca ayat-ayat cinta yang indah especially pantun buah-buahan. Ada orang kacak bagi. HAHAHAHA.
  • katil yang empuk. Tilam kat rumah sewa memang tak best sebab nipis. Jadi tak boleh baring lurus. Kena tidur mengiring. 
  • nak tengok CSI dan America's Next Top Model. Aku peminat tegar cerita ni tapi tak ada lah sampai tegar melampau-lampau kalau tak tengok boleh cirit birit atau makan tak kenyang mandi tak basah. Sebenarnya perumpamaan tu agak melampau tapi tak apa. Amek saja yang mana terlintas di kepala. 

Aktiviti macam tak menyeronokkan dan macam orang tak ada life. HAHAHAHA. Well. Bila dah kerja, baru lah hampa nak hargai aktiviti macam ni, yang hampa kata fak ada life ni sebab aku pun pernah kata perkara yang sama.

No comments: