Sunday, December 05, 2010

Sesi membela perut 3

Salam suma!

Untuk kali kedua saya dan keluarga (eceh) makan di Puncak Mutiara Cafe. Tapi kali ini bukan untuk celebrate besday sapa-sapa tetapi lebih kepada sesi celebrate perut yang dah merengek-rengek kelaparan. uuweek uuweek *bunyi bayi menanges*

Kalau haritu dah makan nasik beriani, kali ini saya nak cuba makan yang lain pulak. Dan kali ini jugak saya sudah insaf untuk tidak mahu lagi mengode ais kacang. HAHA.

Saya ode;

Kuew Teow Kungfu. woohoo. Sebelum ni tak pernah makan lagi. Tengok Maya Karin makan berselera semacam jer. Nak jugak cuba rasa. Well, untuk percubaan kali pertama, seeedaaap! Ada banyak sayo. I like ~ 

Abah ode;

Nasik putih lauk arnab panggang beserta air asam dan acar. Rasa macam mana? Rasa macam arnab lah. HAHA. Kalau diberi pilihan sama ada nak makan set makeup Lancome atau arnab panggang, saya pilih untuk makan set makeup Lancome. HAHAHA.

Mak ode nasik goreng pataya. Nak snap gambo tapi mak dah selamat makan nasik dengan jayanya. Aiseh. Lain kali saya cuba lagi. 

Adik pulak ode; 

Tomyam campur. Argh. Ini merupakan menu dia pergi mana-mana kedai makan betol. Owh ya. Adik saya merupakan kipas susah mati tomyam dan air teh o ais. Haish. 

Selain itu, kami jugak ada mengode;

 Baby kailan. Tapi jangan riso. Kalau makan tak akan jadi Justin Bibier siap nyanyi lagu Baby.

 Cendawan goreng. Sedap!

 Lai chee kang. Kurang menda alah dalam lai chee kang ni. Bahan-bahan yang dorang letak besa-besa saja.

Teh cina. Lepas minum confirm tak mahu minum dah. HAHA. Macam korang minum teh tak ada gula. Tapi yang bestnya tekak rasa best lepas tu. Rasa bersih.

Bukan makanan dan sudah semestinya tidak boleh dimakan walaupun pipi tembam dan bulat macam karipap daging.

No comments: