Saturday, December 26, 2009

Shop til you drop

Salam suma.

Nasib baik kuar shopping sebelom pegi holiday tak ramai orang memandangkan bukan public holiday. Bagi student macam saya, everyday is public holiday. haha. Cuti-cuti pun dapat duit. Rasa heaven gila nak pegi shopping. Parking keta kat tempat besa. Shopping di tempat besa. Beli barang yang besa jugak. Memandangkan kena saving untuk bayar yuran taun depan, aktiviti shopping tak ingat dijayakan oleh bonda tercinta lambang anak dia sangat malas nak kuarkan duit. Kalau pegi masyarakat awam masa cuti confirm menyesal tak sudah sampai nanges satu sungai.

Parking kat tempat biasa di mana kena bayar. Entah kot celah mana nak dapat parking free kat Kuala Lumpur saya pun taktaw sebab saya bukannya taw pun jalan kat sana. Kalau setakat Kelang Lama taw lah. Tempat main masa zaman remaja. haha. Tengok parking banyak lagi yang kosong tetiba jadi tamak nak pegi bolot suma parking padahal keta kecik comel jer. Mungkin sebab tak payah berebut parking sampai nak karate keta yang parking lama-lama. Macam terlupa yang dia ada keta. hehe

Macam besa. Awal-awal dah pegang tender tukang bawak barang. Kesian kat mak pegang banyak barang padahal barang yang banyak tu barang kita. haha. Mak dah tolong bayar pun dah kira cukup bagus. Kalau boifren yang tolong bayarkan? Tunggu apa lagi. Bawak lah barang tuh. Lain lah kalau dia tak bayar. Boleh lah demand sikit bawak barang. haha.



Memang berjaya misi emak nak bershopping sakan. Tujuan utama adalah untuk membeli kain batik untuk dibuat baju kurung. Kalau tanya saya pasal kain nih memang saya surrender angkat bendera putih. Memang taktaw bab-bab kain dan saya serahkan pada yang pakar untuk memilih. Tak sangka boleh tahan jugak harga sepasang kain. Mak memborong 3 pasang. haahh. Amek kau. Sekali beli banyak. Dah lah cantik. Harga pun cantik. Sama banyak dengan elaun saya untuk sebulan. pergh. Mengalir saliva satu sungai tengok mak bayar. Dah lama mak mencari kain batik nak buat baju kurung yang memenuhi cita rasa beliau tapi tak jumpa. Bila da jumpa, da macam merpati dua tiga empat lima enam berjoli kat taman bunga. haha. Saya pun ada dapa jugak. ehem ehem. Tapi tak boleh lawan taukeh. haha.

Dan shopping perkara-perkara lain termasuk lah sebijik kamera. Tak berapa nak minat sangat pun dengan kamera. Dan jangan tanya saya pasal kamera. Memang saya tak tahu. Tiba-tiba keinginan nak memiliki kamera meluap-luap. Oleh sebab saya dah ghairah nakkan sebijik kamera, kami pun pegi ke Seksyen 18 (kalau tak silap lah. saya pun dah lupa) Kamera dulu, dinner kemudian.

Saya nakkan kamera. Bila saya kata nak ia bermaksud kena dapat dengan segera. Lagi cepat daripada masak mi segera. Senang citer wajib. Takdak sunat atau harus. Rasa macam boleh mati di tempat kejadian kalau tak dapat. Hoi hoi! Over sangat ayat tu. eerr. Maksud saya tak lah mati kalau tak dapat. Lebih kepada Badan yang tak bernyawa macam zombie. Tidak pun macam pungguk rindukan bulan. eerr. Paham tak? Kalau tak paham takpa. Ulang balik baca 40 kali. haha. Kalau tak paham jugak, ulang baca 100 kali yang disulami dengan buat lompat bintang. haha.

Pusing shopping mall yang baru bukak tapi tak jumpa kedai yang jual kamera. Kedai handphone bersepah-sepah. Tak tahu kah mereka yang saya mahukan kamera bukannya handphone? haih. Dah start nak mengamuk terjumpa kedai gambo yang tengah buat sales untuk kamera? Wow. Ada sales. hoyeh hoyeh. Mata terus mengeluarkan cahaya yang berseri-seri dan bersinar-sinar macam diamond. aik. Magik betol mata boleh bersinar-sinar. Macam mana kalau gigi bersinar-sinar? Tak payah beli lampu picit untuk waktu malam da kalau macam tu. haha

Model dan jenama yang saya minat takdak di kedai itu. Agak kecewa. Tapi tapi tapi. Saya jumpa yang lain.Not bad. Saya cerewet dalam memilih barang dan perkara-perkara yang lain walopun ia agak remeh seperti membeli pemadam dan fotostat nota. Itu merupakan sikap yang susah untuk saya buang. Tak masuk lagi kalau memilih baju, kasut dan menda alah lain. Mau jadi tugu peringatan dekat kedai. haha. Tapi bukan semua perkara saya cerewet. Dalam beberapa perkara sahaja. Sudah dapat kamera yang best. Hati pun melompat tinggi membelah angkasa raya. woohoo. Sangat hiperbola. Padahal hati duduk diam-diam dalam badan. Sangat seronok dapat kamera yang best. Best sangat. Sangat best serta perkataan lain yang sama maksud dengannya.

Sebelom berpisah (eceh) di sini saya sertakan gambo kamera 2 jam. Kenapa kamera 2 jam? Sebab saya amek masa 2 jam untuk membeli sebijik kamera yang kecik dan nipis macam kulit bawang (tipu). Sikap yang tak baik untuk kesihatan kaki yang berdiri selama 2 jam. Tambah pulak membuli secara halus salesgirl dengan meminta dia bukak tutup almari kamera banyak kali dan bagi dia naik turun kerusi untuk buka almari. haha. Walopun cerewet tetapi saya tak kedekut. See. Cerewet tak bermaksud kedekut. Tapi jangan lebih-lebih. Ku lempang jua nanti menanges satu sungai kuar abes hingus suma. eerr. Adakah ini bermotifkan ugutan? owh tidak sama sekali. Lebih kepada amaran yang penuh kasih sayang. kahkahkah.



1 comment:

Hapi said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....