Sunday, November 01, 2009

Pungguk rindukan bulan

Salam suma.

Semalam kuar pegi fotostat nota positioning untuk Farah dengan short notes quality assuarence untuk kami semua. Untuk kami semua? You noe. Nota hasil keja bersama atau secara individu. Penat tour town Ipoh untuk cari kedai fotostat. Farah cakap ada kedai fotostat dekat dengan kedai nasik kandar Klebang Restu. Pegi usha-usha takdak lah pulak. Then terus pegi town. Pusing punya pusing dekat sejam baru jumpa kedai fotostat yang duk kot celah mana ntah. Memang siot lah. Town Ipoh susah nak cari kedai fotostat. Kulim yang kecik dan comel tu pun bersepah-sepah kedai fotostat. Yeker Ipoh takdak banyak kedai fotostat ke saya yang tak reti cari? adeh. Last-last fotostat kat kedai sewa komik. Cool shop. Boleh pinjam komik. Bapak ah. Banyak giler komik kat situ. Nasib baik suma komik kat situ dalam Bahasa Cina. Kalau dalam Bahsa Melayu or Inggeris dah lama saya pulun borong tak sempat mengucap.

Semalam jugak lah kali terakhir kami jumpa. Jap jap. Nak nanges satu sungai jap. T_________T Lepas nih taktaw bila pulak nak jumpa as saya da start cuti sem dekat 2 bulan. 2 bulan tak jumpa? Bapak giler lama tak jumpa. Dalam 2 bulan macam-macam boleh jadi. I mean. Mungkin saya semakin chubby. Mungkin dia semakin chubby. Sapa taw kan. Tak pun kami saling menjadi chubby. haha. Takdak motif.

Last time jumpa sempat jumpa dengan kawan dia. As usual. Rancangan nak balik sebelom Asar terpaksa ditunda kepada lepas Magrib. *sigh* Next paper bawak 4 kredit hour dan kalau saya sangkut paper nih memang saya dalam bahaya. Lagi bahaya dari aksi-aksi dalam citer Mara Bahaya atau Impak Maksima. Saya berpotensi untuk disekat dari pegi praktikal. Bila da kena sekat, saya berpotensi untuk extend tempoh praktikal sekali gus memanjangkan lagi tempoh pengajian. *pengsan* Nitemare giler. Lagi seram dari mimpi tertinggal bas nak pegi sekolah (okay. mimpi tak pegi sekolah bagi saya mimpi ngeri) Dan guess wat? Saya boleh lagi berpeleseran kat Jusco macam takdak apa-apa dan tanpa rasa bersalah. Fine. Bukan maksud sebab bersalah jumpa dia tetapi ada sebab lain. Biar lah saya sorang saja yang taw. Saya gembira dapat jumpa untuk kali terakhir sebab lepas tuh dah nak cuti. Bila cuti susah nak jumpa atas sebab-sebab tertentu. Mungkin harituh bercampur dengan hormon saya yang tak stabil lambang redflag dah nak berkibar di angkasa.

By da way, thanx sebab sudi jumpa untuk kali terakhir untuk taun nih (hehe. tak bleh blah betol ayat) Thanx sebab melayan kerenah saya yang cerewet pilih kedai fotostat. hehe (gelak lagi) Thanx sebab sudi spendtime dengan saya :) hehe (tengok. gelak lagi. nak kena lempang kot. eh. normal lah orang hepi) Sangat menghargainya. isk isk isk. T________T Tetiba pulak rasa nak nanges. Nih mesti hormon gland air mata tengah aktif. haish.

Bila dah hormon tak stabil, semua di mata nampak serta tak kena tambah dengan tekanan exam. Saya tau. My bad suka study last minute. aarrghh. Peduli apa. Asalkan study walopun last minute. At least study daripada tak study langsung. Harinih dari pagi sampai malam study positioning memandangkan esok paper positioning. Nasib baik pengajar bagitaw apa yang masuk untuk exam. Jadi takdak lah kami yang lain separa psyco baca notes. Sanggup ke nak hafal berpuluh cara posisi pesakit padahal nak masuk exam 2 3 cara jer. pergh. Boleh muntah hijau babe.

Macam besa saya akan tido awal kemudian bangun awal dan study sampai Subuh. Takdak lah mengantuk walopun tido 3 4 jam jer. Better daripada tido lewat. Tak minum nescafe pun takpa. seyes. Memang tak mengantok.

Saya rindu kat dia. Seyes weih. Tak tipu. Tapi apakan daya. Esok nak exam. Takpa. Saya nak simpan rindu dalam balang kaca kejap. Biar rindu tuh duduk diam-diam dalam balang kaca. Lepas abes exam saya amek balik rindu dan sambung balik rindu-rinduan yang da terpendam tadi. hehe. Abes lah. Nih da dapat da simdrom makan tak kenyang, tido tak lena (sebab pikir exam) mandi jer basah.

Da macam orang sewel kurang vitamin jer. To be more specific kurang kasih sayang di musim exam. Doakan kecemerlangan saya untuk exam. Bye.



Tak semestinya kita tak sayang pada seseorang sebab kita tak tunjuk sayang kita kepadanya. Setiap orang mempunyai cara tersendiri untuk menyatakan rasa sayang kepada seseorang atau sesuatu. Pungguk rindukan bulan sebab bulan nampak cantik pada pandangannya. Agak-agak korang lah pungguk nak tak rindukan bulan kalau dia taw keadaan bulan macam mana rupa paras sebenar bulan dari jarak dekat. Selama nih pungguk nampak bulan cantik sebab tengok dari jauh.

No comments: