Monday, October 12, 2009

Lagi-lagi Raya

Salam suma.

Baik lah. Saya surrender. Saya susah untuk tak membuat entry yang mengandungi unsur hari raya. Raya sebulan babe. Walopun saya sedang meniti sisa-sisa hari penghujung zaman remaja, suasana raya secara remaja memang tidak akan dilupakan. Izinkan lah saya menikmati setiap molekul rasa gembira berhari raya dengan memegang status remaja untuk kali terakhir.

Okay. Dah abes baca mukadimah kat atas? Kalau sudah, tahniah. Sekarang anda boleh ke toilet untuk muntah.

Kembali semula.

Mood raya memang berleluasa kat mana-mana termasuk lah kat hospital. Bagus jugak mood raya ada kat hospital. Bila ada mood raya kat hospital, maka mood tersebut akan hantar signal kan otak untuk mencetuskan idea buat jamuan hari raya. Bila da ada idea, maka akan ada macam-macam juadah kena ada orang yang mengketedarah suma juadah tersebut. Untuk menjayakan sesi menketedarah, kena jemput orang ramai. Maka, para pelajar yang sedang berpraktikal dengan gigih kat hospital jugak turut dijemput.

Saya sangat gembira mendapat jemputan ini. Sebabnya ada banyak juadah hari raya ada. Masuk jer main department da dapat bau. tetiba jer idong kali nih dapat berfungsi dengan baik. Kalau tak, memanjang jer tersumbat. Itu yang pertama.

Keduanya, dapat menjimatkan belanja makan tengah hari pada berkenaan lambang da kenyang makan. haah. Da makan percuma sapa takmo.



Ini sebahagian yang saya yang selamat masuk ke dalam perut. SEBAHAGIAN. Sebahagian yang lain adalah dimonopoli oleh air. hehe. Tapi apakan daya, ia tak cukup untuk memberi kekenyangan yang tidak kekal hingga ke petang. hehe. Ada lagi yang lain tapi nasib baik iman kuat haritu. Tak makan banyak sangat. Kalau syaitonnirrajim kuat memang saya belasah makan apa yang ada.

Ketiganya, jamuan raya menyebabkan saya mengantuk. Bila da kenyang campur dengan letih memang hasilnya menjadi sangat tak cantik. Tapi apakan daya. Saya cuma insan biasa yang suka makan puding.

Ada jugak yang tak kenyang. Untuk memenuhi tuntutan nafsu makan, mereka ke foodcourt untuk membelasah makan makanan kat sana.

Buat entry pasal makan memang bagi saya lapo. Tengok tadi atas meja takdak menda apa yang menarik untuk dimakan. kang kalau lapo, saya makan lah apa yang boleh. Makan modem broadband ke. Takpun makan laptop ke. Kalau da lapo sangat saya makan lah diri sendiri.

Daineso kecik mengundur diri.

No comments: