Thursday, October 22, 2009

Kuning putih hitam

Salam suma.

Seyes lah. Saya tak abes study lagi. Tinggal berapa hari lagi nak exam. Kejap kejap. Apa itu exam? Adakah ia sejenis kuih muih? Atau sejenis tumbuhan tropika? Saya pun taktaw. Kalau nak tau, sila rujuk kamus anda. Sekian terima kasih. Okay. Bye.


Takdak maknanya nak abes entry. Jangan harap. haha. Sila sambung baca.

Kalau temgok budak-budak farmasi kat kolej saya dorang ada uniform yang kena pakai tiap-tiap hari. Course saya dengan budak medik jer yang takdak uniform. Yang kami ada labcoat putih tuh. Itu pun kadang-kadang masyarakat awam konpius dengan dokte. Penah jugak lah ada yang panggil bebudak course saya "dokte". Kejadahnya aku jadi dokte? Basic anatomy pun jenuh nak ingat.

Nak buat uniform untuk course saya da lama da saya dengar. Sejak dari hari pertama saya daftar kat kolej. Tapi tak buat-buat pun. So sem nih suma tuh jadi realiti. Banyak jugak rintangan nak buat uniform. Tapi saya tak terlibat pun. hehe. Cakap macam saya yang handle suma. haha. Ramai jugak yang komplen. Besa lah. Da nama pun manusia. Kalau kucing lain lah. Kalau kena tarik ekor pun dorang kadang-kadang steady jer. Ce kalau kita cekik kucing. Confirm kucing tuh cekik kita balik. Tak pun kita dengan kucing saling mencekik. hehe.

Rata-rata komen tentang harga uniform. Fine. Dekat-dekat seratus harga satu uniform. Ada ke uniform yang murah dengan kualiti kain yang bagus tambah dengan jahitan yang cantik? Susah nak cari. Kalau ada yang tau kedai yang bagi macam tuh. Meh bagitaw saya. Itu yang pertama.

Keduanya, ada jugak yang komen pasal design uniform. Uniform kami ala-alar baju koprat dengan gabungan kaler putih, kuning dan hitam. Kuning dan hitam sah-sah lah ilham daripada kaler radioaktif. Kalau gabung tiga-tiga kaler tuh memang sama kaler dengan kaler bendera negeri Perak. Dah nama pun Kolej Perubatan Diraja Perak. Kira ngam lah suma kaler tuh. Takkan blaja kat kolej nih nak guna tema hijau kuning. Tu kan da macam kaler tema Kedah. Bukannya kolej nih dekat Perancis. Kalau Perancis ke Alaska lantak lah nak letak kaler apa pun. kaler pink dengan putih ke apa ke.

Ini yang ketiga. Ada jugak timbul persoalan bila nak pakai uniform. Bila nak pi kolej pakai lah. Ada jugak yang mencadangkan pakai sehari jer dalam masa seminggu. Alasan untuk menyokong usul nih segan pakai baju sebab ada yang kata macam baju driver teksi. haih. Camtu pulak da. Ada ke orang pakai uniform seminggu sekali? Saya rasa majoriti da taw yang uniform driver teksi atau bas dekat Jepun macam uniform pilot. Macam tuh jugak kat negara lain. haahh. See.

Saya tak kisah pun pakai ke tak. Kalau da dapat arahan kena pakai, saya pakai.

Lepas macam-macam dugaan, akhirnya siap jugak uniform course saya. Harinih adalah perasmian pemakaian uniform. Memang pelajar wajib pakai. Tapi still ada lagi yang tak pakai. Saya pun taktaw sebab apa. Mungkin dorang ada alasan dan sebab yang tertentu dan hanya mereka yang tau. Ce share dengan orang lain. Ada jugak pekdanya. eerr ... jap jap. Apa pekdahnya? Saya pun taktaw. Mungkin untuk tambah ilmu pengetahuan am. hehe.

Hari nih jugak ada sesi pemilihan ahli jawatankuasa untuk Radiography Student Club untuk taun 2009. Dan sem saya telah diberi kepercayaan untuk handle aktiviti course dan kelab. Tahniah untuk suma yang berjaya. hehe. Ada jugak yang nak calonkan saya untuk jadi setiausaha. huhh. Nehi nehi nehi. Taknak lah. Awal-awal lagi saya da bagi warning jangan calonkan saya. Sapa nak kena sumpah jadi kerang sila lah calonkan saya.




Not bad, rite? :)

No comments: